GIGABYTE AORUS PCIe AIC NVMe SSD 1TB SSD
Redneck
2019-12-17 14:49:28 UTC
Hallo,

ik zit in dubio,ik wil mezelf eens verwennen met een nieuwe ssd.
aangezien er op mijn mobo geen m2 aansluiting zit zat ik te denken aan
de GIGABYTE AORUS PCIe AIC NVMe SSD 1TB SSD.

maar op internet toch wat dingetjes gelezen in de zin van :

-ssd word niet herkend in bios of

-ssd word wel herkend maar de reeds aanwezige schijven niet meer

-windows kan niet zomaar zondermeer op de ssd geinstalleerd worden

-mijn sata mode staat nu als IDE maar ik heb gelezen dat dit AHCI moet
zijn ?

en aan de ene kant ben ik nu super tevreden met mijn configuratie en
alles loopt als een zonnetje (juist op IDE instelling) dus denk ik "if
it aint broken don't fix it'
maar aan de andere kant lijkt de gigabyte aorus me wel een geweldig
ding.
dus mij vraag zijn er hier mensen die reeds ervaringen hebben met de
aorus ? en zie ik onterecht beren op mijn pad ?

TIA
Ergens ....ben je nergens
Redneck
2019-12-17 15:32:53 UTC
Post by Redneck
[...]
ohw ja en dat je bios de laatste versie moet zijn ?

en de vraag is ook , vlat de ssd te klonen naar een ssd aanmgesloten
via sata ?
Ergens ....ben je nergens
Maarten
2019-12-20 13:37:32 UTC
Post by Redneck
aan de ene kant ben ik nu super tevreden met mijn configuratie en
alles loopt als een zonnetje
Dan zie ik geen reden voor verandering.
Post by Redneck
maar aan de andere kant lijkt de gigabyte aorus me wel een geweldig
ding.
Aha, u bent wellicht een slachtoffer van door de
consumptiemaatschappij opgedrongen kooplust. Het geld aan
nooddruftigen schenken zal u misschien meer voldoening kunnen schenken
dan de aanschaf van een hebbedingetje dat u naar verloop van tijd toch
wil vervangen door weer iets dat u niet werkelijk niet nodig heeft,
maar wel aanschaft omdat uw kooplust permanent wordt aangewakkerd door
de consumptiemaatschappij. Kopen, kopen en nog meer kopen maakt niet
gelukkiger.

Prettige feestdagen, koop minder en geniet meer.

Maarten
Redneck
2019-12-20 18:39:47 UTC
Post by Redneck
[...]