Nieuwe laptop
BugHunter
2019-10-18 18:32:32 UTC
Ik ben toe aan een nieuwe laptop. Ik heb mijn oog
laten vallen op Asus VivoBook X512FA-BQ731T met 8
GB RAM en 512 GB SSD. Voor een zacht prijsje kan
ik erbij nemen:

Microsoft Office 365 Personal Abonnement 1 jaar NL

Nu vraag ik me af: kan ik dat slechts voor 1 jaar
gebruiken?
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
OSW10
2019-10-18 19:46:18 UTC
Post by BugHunter
[...]
Inderdaad, Microsoft Office 365 betaal je voor slechts 1 jaar, daarna
stopt de ondersteuning en de opslag via The Cloud (OneDrive). Voor een
(nog) zachter prijsje kun je ook een tweedehands licentie kopen via
internet voor MS Office 2016 (met meer opties), dat nog vele jaren mee
kan. Zou ik doen, als ik jou was.
--
Met vriendelijke groet,
OSW8
http://www.avg.com
BugHunter
2019-10-18 19:54:55 UTC
Post by OSW10
Post by BugHunter
[...]
Klinkt goed, ik ga eens kijken. Bedankt voor de
tip.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Number51
2019-10-19 13:06:44 UTC
Post by BugHunter
[...]
office 2019 professional plus (= bijgewerkte 2016) is voor €30 te
koop, geen abonnement nodig.
Number51
Ik heb hem/haar hier aangeschaft https://is.gd/Dzw26U
BugHunter
2019-10-19 13:28:42 UTC
Post by Number51
Post by Number51
Post by BugHunter
[...]
Ja, er zijn meerdere adressen waar je hem kan
halen, ik zag hem op
<https://gigalicense.com/product-categorie/office/>
ook voor 29,29. Mooi werk.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Rob
2019-10-20 09:02:55 UTC
Post by Number51
Post by Number51
Post by BugHunter
[...]
Ja maar dat is "piraterij" in de zin dat je dan gebruik maakt van de code
van een bedrijf wat een flink aantal office licenties gekocht heeft en
dan mag je ook een aantal "thuis installaties" doen voor de medewerkers,
voor thuiswerken enzo. Die zitten er dus "gratis" bij en die worden
door dat soort wederverkopers verkocht. Daarmee betaal je alleen aan
die wederverkopende piraat, Microsoft wordt betaald door het bedrijf
wat de licenties koopt. Dat zijn echter licenties op abonnementsbasis,
dus als men dat abonnement niet jaarlijks verlengt werkt jouw zogenaamd
permanente licentie ook niet meer.
OSW10
2019-10-20 09:47:22 UTC
Post by Rob
Post by Number51
Post by Number51
Post by BugHunter
[...]
Nee, dat heeft gelukkig nou eens *niet* met piraterij te maken. Op
grond van regelgeving binnen de EU en de daarbij behorende wetgeving,
mag je namelijk binnen Nederland en in de EU licenties gewoon
verhandelen en is het gebruik ervan dan ook toegestaan.

Onder de verhandelde licenties zijn er veel licenties die uit
bedrijfsomgevingen afkomstig zijn, die vervolgens worden verkocht aan
particulieren. Tweedehands, want daar gaat het meestal om, of eigenlijk
altijd.
De tweedehands licenties komen uit diverse partijen binnen NL maar ook
uit andere landen, waarbij de nieuwe verkopers, dat zijn de websites
die jullie bezoeken, ook de originele contracten vaak overnemen voor de
betreffende licenties. Dit kan zijn een faillissementsverkoop of
simpelweg een overschot ingekocht door een bedrijf dat met ongebruikte
licenties blijft zitten.
--
Met vriendelijke groet,
OSW8
http://www.avg.com
Rob
2019-10-20 09:55:32 UTC
Post by OSW10
Post by Rob
Post by Number51
Post by Number51
Post by BugHunter
[...]
Ja maar dan wel gebruik binnen de licentievoorwaarden. En daarin staat
dat het alleen voor medewerkers van het bedrijf is. Dus je mag ze
wellicht wel verkopen, maar het is niet legaal om ze te gebruiken.
Post by OSW10
[...]
Dat is volgens de voorwaarden niet toegestaan.
Post by OSW10
[...]
Dat is het niet want als een bedrijf failliet gaat of de licenties
verkoopt dan verlopen ze naar hooguit een jaar. En dan werken ze niet
meer. Dus als de bewering dat de licenties blijven werken waar is,
dan is het niet deze vorm.
(die licenties kosten heel wat meer dan de 30 euro waarvoor ze door
een winstgevend bedrijf verkocht worden, dus ergens stinkt er iets)

Ga er maar van uit dat er ERGENS iemand wordt opgelicht.
Of je daar zelf mee zit dat is een ander verhaal, veel Nederlands boeit
het helemaal niet dat ze illegaal bezig zijn en schieten in een stuip
als anderen daar zich mee bemoeien, daarom gaat onze samenleving
ook zo rap naar de verdommenis.
OSW10
2019-10-20 10:05:02 UTC
Post by Rob
Post by OSW10
Post by Rob
Post by Number51
Post by OSW10
[...]
Het mag van Europa, op grond van de EU-regels en wetten, en Microsoft
moet hier binnen de EU aan meewerken. Een en ander is geloof ik in 2016
vastgelegd door de EU. Het gaat om tweedehands licenties waaraan
Microsoft al heeft verdiend door deze in eerste instantie aan de
bedrijven (en particulieren) te verkopen, Microsoft heeft de buit dus
al binnen. Er is dus niets illegaals mee aan de hand en die licenties
blijven gewoon geldig.
Als ik een tweedehands auto koop, hoef ik ook niet te denken dat
'ERGENS' iemand wordt opgelicht, want nieuw is hij veel duurder... ;-)
--
Met vriendelijke groet,
OSW8
http://www.avg.com
Rob
2019-10-20 10:27:43 UTC
Post by OSW10
[...]
Maar dat is niet wat hier gebeurt. Wat hier gebeurt is dat een bedrijf
een auto huurt, en dan denkt iemand anders "die kan ik wel verkopen".
Degene die er in rijdt heeft niks in de gaten tot degene die hem huurt
denkt "waar huur ik die auto eigenlijk nog voor" en het contract opzegt
en dan de auto niet kan inleveren, en dan rijd je ineens in een
gestolen auto.
OSW10
2019-10-20 11:06:27 UTC
Post by Rob
Post by OSW10
[...]
Je huurt geen licentie (behalve voor Office 365, maar daar hebben we
het niet over), maar je koopt een licentie. Die licentie, of je die nu
rechtstreeks bij Microsoft koopt, dan wel tweedehands van een ander, is
van jou. Wat jij er vervolgens mee doet, is jouw zaak, al heeft
Microsoft in het verleden daar wel wat tegen proberen te doen, maar
daar is terecht door Europa een einde aan gemaakt, ik geloof mede onder
invloed van onder andere de Nederlandse Consumentenbond.
--
Met vriendelijke groet,
OSW8
http://www.avg.com
Number51
2019-10-20 10:33:51 UTC
Post by Rob
Post by Number51
Post by BugHunter
[...]
Ik heb geen idee hoe dat precies zit, product is geactiveerd en te
updaten. Voor €30 kan ik me geen buil vallen, bovendien heb ik al
langere tijd eenzelfde soort licentie voor Windows10pro.
Stef
2019-10-25 08:09:15 UTC
Post by Number51
Ik heb geen idee hoe dat precies zit, product is geactiveerd en te
updaten. Voor €30 kan ik me geen buil vallen,
Neem een LibreOffice licentie, daar kun je je helemaal geen buil aan
vallen. ;-)
Stef (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)
Number51
Dat draait op mijn Linux pc, ik heb toch liever Microsoft office.
Mark
2019-10-25 08:30:11 UTC
Post by Number51
Post by Number51
[...]
[...]