Laptop Asus A540S wil niet starten.
BugHunter
2020-07-18 12:39:58 UTC
Ik heb hier een Laptop Asus A540S van 5 jaar oud
en als ik 'm start gaat-ie rechtstreeks naar de
BIOS.

Nu heb ik een Life-stick met Linux Mint en daar
wil hij wel mee opstarten. Ik kan dan zonder
problemen op de 2 partities van de harde schijf
kijken, het ziet er allemaal gezond uit.

Enig idee wat ik nog kan doen?
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk/
---------///--------------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Paul van der Vlis
2020-08-30 18:09:33 UTC
Post by BugHunter
[...]
Ik zou een root prompt openen in het systeem op disk. Dan zoiets:
update-grub
grub-install --recheck /dev/sda

En dan rebooten.

Groet,
Paul
https://www.vandervlis.nl/
BugHunter
2020-08-30 18:22:11 UTC
Post by Paul van der Vlis
Post by BugHunter
[...]
Nee, ik wil Windows10 erop hebben. Maar de disk
blijkt toch niet gezond, dus er moet een SSD komen
en daar Windows10 op.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk/
/ \ Bye, BugHunter